انواع ایمپلنت دندان

امروزه نیاز به درمان ایمپلنت دندان در اولویت بیشتری نسبت به درمان های دیگر قرار دارد. به خاطر عدم دانش کافی و عدم نگهداری دندان ها در گذشته، بسیاری از بیماران عزیز دندان های خود را از دست داده اند و اکنون به دنبال جایگزینی دندان می باشند.

انواع ایمپلنت دندان

۲۴ بازديد

ایمپلنت ریشه‌ای شکل

این نوع ایمپلنت دندان رایج ترین نوع کاشت ایمپلنت می باشد که تمامی افراد می توانند این نوع ایمپلنت را بکارند. یه ایمپلنت ریشه‌ای شکل یا اصطلاحا درون استخوانی یا درون ریشه ای نیز نامیده می شوند، به این معنی که این نوع در استخوان قرار می گیرند. این مدل شبیه پیچ ضخیم یا مخروط است و دارای پهنا و طول متفاوت است. برای آن که این نوع ایمپلنت با موفقیت کار گذاشته شود، نیاز به ایجاد عمق و عرض کافی در استخوان برای فراهم کردن پایه مطمئن برای آن است. دندانپزشک شما درباره نوع مناسب برای استفاده بر اساس کیفیت استخوان فک و نوع روکش دندان، پل یا دندان مصنوعی که قرار است بر روی آن قرار بگیرد تصمیم گیری خواهد کرد.

 

 

 

ایمپلنت چارچوب راموس

این نوع ایمپلنت را در صورتی می توان استفاده کرد که استخوان فک پایین برای استفاده از ایمپلنت دندان ریشه ای شکل بسیار نازک باشد یا این قصد را داشته باشید که از ایمپلنت ساب پریواستیل استفاده کنید. این مدل دارای چارچوب راموس در گوشه عقب استخوان فک در دهان (یعنی نزدیک دندان عقل) و نزدیک چانه قرار خواهد گرفت. هنگامی که در آن بخش گذاشته شد و بافت اطراف آن ترمیم شود، یک میله فلزی نازک در اطراف بالای لثه قابل دیدن خواهد بود. دندان های مصنوعی در ادامه به صورتی ساخته می شوند که متناسب با این میله باشند. این نوع ایمپلنت از شکستگی فک جلوگیری می کند.

منبع:www.implantdandan.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.