آیا ماسک ما را در برابر آلرژی فصلی محافظت می‌کند؟

امروزه نیاز به درمان ایمپلنت دندان در اولویت بیشتری نسبت به درمان های دیگر قرار دارد. به خاطر عدم دانش کافی و عدم نگهداری دندان ها در گذشته، بسیاری از بیماران عزیز دندان های خود را از دست داده اند و اکنون به دنبال جایگزینی دندان می باشند.

آیا ماسک ما را در برابر آلرژی فصلی محافظت می‌کند؟

۲۸ بازديد

رییس انجمن آسم و آلرژی معتقد است: ماسک‌ از افراد در برابر آلرژی‌های فصلی محافظت می‌کنند زیرا می‌تواند از استنشاق برخی ذرات بزرگ‌تر جلوگیری کند.

دکتر مصطفی معین روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: افرادی که زمینه ارثی افزایش حساسیت یا آلرژی به گرده های گل و گیاه و یا به هاگ قارچ ها و کپک ها دارند در فصل های گرده افشانی یا هوای مرطوب(قرچ ها و کپک ها) دچار علایم آلرژی بینی، آلرژی چشم و در مواردی تشدید آلرژی پوستی می شوند.

وی اظهار داشت: اندازه گرده های گیاهی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میکرومتر و هاگ قارچ ها بین ۲ تا ۵۰ میکرومتر است، در برخی مطالعات مشخص شد که پرستارانی که دچار آلرژی بینی بودند و از ماسک برای پیشگیری از کرونا استفاده می کردند در فصل بهار علایم کمتری تا سال های قبل داشته اند و استفاده از ماسک برای آنها مفید بوده است.

 

معین تصریح کرد: ماسک های استاندارد جراحی و بویژه ماسک های N۹۵ می توانند گرده های گیاهان را فیلتر کنند که وارد بینی و مجاری هوایی نشوند و از بروز التهاب مخاطی و علائم آلرژی مانند عطسه، آبریزش، خارش،  کیپ شدن بینی پیشگیری می شود و یا شدت آنها را کاهش می دهد.

ادامه خبر را در سایت خبرفوری دنبال کنید.

روش های درمان خانگی آلرژی

1-شستن بینی(نتی پات)

با استفاده از قوری نتی یا نتی پات تمامی اضافات و ترشحات از مجاری بینی خارج می شوند؛ سینوسها تمیز شده و تنفس بهبود یابد. در واقع این روش به افرادی که گرد و غبار و یا گرده گیاهان دلیل حساسیت آن هاست کمک زیادی میکند.

1-قوری نتی یا نتی پات را از محلول آب نمک ولرم یا سرم فیزیولوژی 9 درصد پر کنید.

2-در حالت ایستاده یا نشسته ، سر را به یک سمت (راست یا چپ) کج کنید، قوری را بالا آورده و لوله قوری را درون سوراخ بینی مخالف قرار دهید. با جابجائی اندکی ، محلول آب نمک از سوراخ بینی دیگر خارج خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.