آزمون بیومکانیک ساده می تواند به تجزیه و تحلیل کیفیت ایمپلنت بافت کمک کند

امروزه نیاز به درمان ایمپلنت دندان در اولویت بیشتری نسبت به درمان های دیگر قرار دارد. به خاطر عدم دانش کافی و عدم نگهداری دندان ها در گذشته، بسیاری از بیماران عزیز دندان های خود را از دست داده اند و اکنون به دنبال جایگزینی دندان می باشند.

آزمون بیومکانیک ساده می تواند به تجزیه و تحلیل کیفیت ایمپلنت بافت کمک کند

۲۳۰ بازديد
کیفیت رابط بافت - ایمپلنت کلید موفقیت ادغام ایمپلنت است. غربالگری با کیفیت بالا می تواند به توسعه دهندگان در ارزیابی تعامل پیچیده بین مواد بیولوژیکی و بدن برای آماده شدن بهتر برای آزمایشات بالینی کمک کند. این بررسی در مجله Science and Technology of Advanced Materials منتشر شده است.

غربالگری با هدف بالا بردن میزان اطلاعات ثابت و اطلاعات از حداقل تعداد آزمایشات و نمونه ها. یکی از راههای دستیابی به این هدف، شبیه سازی محیط ایمپلنت در جزئیات بیشتر در آزمونهای Benchtop می باشد. با افزایش ارتباط بالینی نتایج in vitro، سازندگان دستگاه های پزشکی، بینش عمیقتری نسبت به عملکرد طرح های خود به دست می آورند، و انتخاب نامناسب را آسان تر می کند. شناسایی عملکرد ضعیف در ابتدا در خط لوله ممکن است به کاهش هزینه های توسعه و سرعت اجرای طرح های امیدوار کننده کمک کند.
مایکل گسیک، پژوهشگر مبتنی بر بنیاد دانشگاه آلتو در فنلاند، به طور قابل توجهی زمان و تلاش لازم برای آزمایش های بالینی را کاهش می دهد.

برای نشان دادن این مفهوم، Gasik یک ایمپلنت دندانی را، یکی از رایج ترین انواع ایمپلنت های سراسر جهان، در نظر می گیرد و از آزمایش بیومکانیک ساده برای تحلیل کیفیت ایمپلنت بافت حمایت می کند.

نمونه آزمایش ایمپلنت دندانی شامل پست تیتانیوم محسوب می شود که با بافت کشت شده محصور شده است. منبع تغذیه به نمونه برای کنترل تغییرات دما، اسیدیته و شرایط باکتری کنترل می شود. پست را می توان به تقلید جویدن، و اندازه گیری های مکانیکی ارزیابی می کند که ایمپلنت دقیقا به بافت محدود است.

برای کاشت، اهداف مطالعه شامل شناسایی بهبود پذیری بافت - بیومتریکی و مقاومت در برابر آلودگی باکتری ها و تشکیل بیوفیلم می باشد. Gasik اشاره می کند که سیستم های آزمایش نیز می توانند برای سناریوی پیچیده تر مانند تعمیر غضروف مفصلی طراحی شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.